sunnuntai 29. joulukuuta 2013

MITEN MINÄ MUOKKAAN KUVIANI

pssst. toinen postaus jo tänään! 
Teen tämmösen postauksen, kun haluun postata jotain! :3 Alotetaan vaikka sillä, että mä muokkaan kuvani joko Picasassa tai Gimpissä. Molemmat ilmaisia ohjelmia, jotka ladataan koneelle. Jos ei haluu lataa mitään, ni sit voi käyttää picmonkeytä tai ipiccyä, jota voi käyttää netissä.

 Aloitetaan sillä että avataan Gimp !
Sitten painat Tiedosto > Avaa

Sulle aukeaa tämännäköinen valikko, ja valitset kuvan mitä haluat muokata ja painat Avaa

Tässä mun valitsema kuva, tää on tosi pimee joten haluisin tätä valosemmaks

Painetaan Värit > Kirkkaus-Kontrasti

tämmönen aukeaa siihe ja sitten vääntelet noita sen mukaan mitä kuva tarvitsee.

Laitoin ensin kirkkautta lisää, ja kuva näyttää tältä.

Sitten lisätään kontrastia sen verran mitä kuva tarvitsee ja näyttää hyvältä

Sitten valitaan samasta Värit > Sävy-Värikylläisyys ja laitetaan tippa tuota sävyä, ja taas kuvan tarpeen mukaan laitetaan valoisuutta ja värikylläisyyttä.

Kuva näyttää nyt tältä.

Jos haluaa, niin voi avata tämmöisen sieltä Värit > Käyrät. Mä en oikeestaa ees tiiä mitä nää tarkottaa, mut mä vaan vääntelen noita sitä mukaa et kuva alkaa näyttää kivalta, amatööriä, eikö? :DDDD

ja valmis kuva on siinä-

Pimeästä kuvasta saatiin ihan kivannäköinen muokkaamalla!
Kommentoikaa mitä tykkäsitte, ja en tosiaan oo mikään ammattilainen, niin amatööri kun olla ja voi joten turha tulla kommentoimaan, että noin ei ole hyvä ja plaaplaa. Laittakaa postausehdotuksia niin voisin taas toteuttaa jotain kivaa, ainakin vastausvideo on tulossa ensiviikolla! Oon muutaman päivän serkuilla, joten en varmaan postaile sieltä ollenkaan, heipsuuun :) !

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti